als je het ons vraagt dan
Kunnen we de zorg samen nog beter maken
In gesprek met Angela (teamleider)
‘Als teamleider ben ik verantwoordelijk voor de tevredenheidsonderzoeken op mijn locaties. Als je het ons vraagt dan helpt ons daar nu bij. Eerder deden we het met vragenlijsten. De uitkomsten uit zo’n onderzoek waren niet erg verrassend en het gaf ons team weinig aanknopingspunten om mee aan de slag te gaan.
De gesprekken met Als je het ons vraagt dan raken meer aan dagelijkse situaties. Er zijn concrete uitkomsten waar we met elkaar aan kunnen werken. We weten hierdoor nu beter hoe we elkaar, medewerkers, bewoners en naasten, vragen kunnen stellen. En hoe we er vervolgens mee verder kunnen. Dat maakt mijn werk als teamleider leuker en interessanter.
Iets wat boven tafel kwam tijdens de gesprekken is dat sommige bewoners het lastig vinden als ze op straat worden aangesproken met vragen over de locatie. Ze weten dan niet goed wat te zeggen. Samen bedachten we dat het handig was om kaartjes te maken met een korte tekst en een telefoonnummer van de medewerkers. Degene die de vraag stelt, krijgt zo’n kaartje. Met het kaartje op zak gaan de bewoners nu geruster naar buiten.’